شناخت گروههای تروریستی ابوبکر البغدادی گروه تروریستی

شناخت: گروههای تروریستی ابوبکر البغدادی گروه تروریستی نیروهای عراقی سرکرده داعش استفاده آمریکایی آمریکا فرزند سوریه زندان

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی بن بست خودروهای لاکچری در تعمیرگاه!

    هزینه نگهداری خودروهای لوکس ١٢٠ تا ١٣٠ درصد زیاد شد. دارندگان خودروهای وارداتی که سهمی حدود ١,٦ درصدی از بازار کشور عزیزمان ایران را به خود تخصیص داده شده است د

    بن بست خودروهای لاکچری در تعمیرگاه!

    بن بست خودروهای لاکچری در تعمیرگاه!

    عبارات مهم : بازار

    هزینه نگهداری خودروهای لوکس ١٢٠ تا ١٣٠ درصد زیاد شد. دارندگان خودروهای وارداتی که سهمی حدود ١,٦ درصدی از بازار کشور عزیزمان ایران را به خود تخصیص داده شده است داده اند، این روزها زیاد از هر زمانی دچار مسئله شده است اند. هرچند به گفته محمدرضا نجفی منش، عضو انجمن قطعه سازان، واردات قطعه های خودروهای لوکس هیچ محدودیتی ندارد، ولی فعالان بازار از نایاب شدن قطعات در بازار و اوج رفتن هزینه تعمیرات و نگهداری خودروهای سواری لوکس می گویند.

    به گزارش شهروند؛ علیرضا نیک آیین، مدیر اتحادیه مکانیسین ها در این باره می گوید: هزینه نگهداری خودروهای لوکس ١٢٠ تا ١٣٠ درصد زیاد شده است هست. آن گونه که این فعال بازار می گوید به علت نبود قطعه، هزینه تعمیر و نگهداری خودروهای خارجی در بعضی موارد حتی از ارزش واقعی ماشین هم زیاد شده است هست. او از شکایت یکی از مالکان خودروی MVM می گوید که تعمیر آن حدود ١١ میلیون تومان هزینه روی دست صاحبش گذاشته هست. «قیمت ها این روزها هیچ حساب وکتاب خاصی ندارد و قطعه فروشان قطعات خود را هر قیمتی که دلشان می خواهند، می فروشند. طبیعی است که هنگامی که کمبود در بازار باشد، قیمت گذاری براساس نظام عرضه و تقاضا تعیین می شود، نه قیمت تمام شده است تولید یا واردات.»

    مشتریانی که حاضر نیستند خودروهای خود راتحویل بگیرند

    بن بست خودروهای لاکچری در تعمیرگاه!

    البته کمبود قطعه تنها به خودروهای لوکس و گرانقیمت محدود نمی شود و دارندگان خودروهای چینی هم از نبود قطعه چندان بی نصیب نمانده اند. قطعات و تعمیر و نگهداری خودروهای خارجی این روزها به قدری گران شده است است که یکی از نمایندگان خدمات بعد از فروش یکی از خودروسازان چینی می گوید: قیمت بعضی از فاکتورها به قدری زیاد است که مشتری حاضر نیست خودروی خود را تحویل بگیرد و بعضی خودروها چندین ماه در نمایندگی ها باقی می ماند.

    ولی علت این گرانی چیست؟ آیا چینی ها سود کم شده است خود از قیمت ماشین را روی لوازم یدکی جبران می کنند؟ کاظمی، نایب مدیر اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی، در این رابطه پیشتر گفته بود: اصولا قطعاتی که به وسیله خود شرکت های خودروساز تولید می شود، گران تر هست، لیکن با کیفیت بالاتری تولید می شود، ولی نمونه مشابه آن که به وسیله شرکت های دیگر تولید شده است ، در بازار ارزان تر است.

    هزینه نگهداری خودروهای لوکس ١٢٠ تا ١٣٠ درصد زیاد شد. دارندگان خودروهای وارداتی که سهمی حدود ١,٦ درصدی از بازار کشور عزیزمان ایران را به خود تخصیص داده شده است د

    نکته بعدی گران تر بودن لوازم یدکی طرف راست ماشین نسبت به طرف چپ هست، پدیده عجیبی که فقط در خودروسازان چینی یافت می شود، علت این گرانی هم این است که اصولا در تصادفات سمت شاگرد ماشین است که آسیب می بیند. درجه بندی مراکز خدمات بعد از فروش که مشتری باید اختلاف قیمت آن را پرداخت کند، توصیه دیگر هست. به عنوان نمونه شما اگر به نمایندگی خدمات بعد از فروش رتبه یک مراجعه کنید، باید هزینه بیشتری نسبت به خدمات یکسانی که در نمایندگی خدمات بعد از فروش رتبه ۲ دریافت می کنید، بپردازید.

    هزینه سرسام آور قطعات تقلبی به دارندگان خودروهای لوکس

    قطعات تقلبی این روزها هزینه های بالایی را جهت دارندگان ماشین می تراشد. محمد که خودروی او در آشفته بازار این روزها ٤٠٠ میلیون تومان قیمت می خورد، به «شهروند» می گوید: راه اندازی یک قطعه تقلبی ٣٠٠ هزار تومانی دیسک صفحه خودروی مرا خراب کرد و ١١ میلیون تومان به خودروی من صدمه زد.

    هر چند محمد، مکانیک را مقصر صدمه واردشده به خودرویش می داند، ولی مدیر اتحادیه مکانیسین ها می گوید: حدود ٥٠ درصد قطعات موجود در بازار تقلبی هست؛ قطعاتی که حتی دیگر مکانیک ها هم قادر به تشخیص آن نیستند؛ قطعاتی که داخل کشور تولید و عنوان برند و نام کشور تولیدکننده خارجی روی آن با لیزر حک شده است و لیبل کمپانی های مطرح تولیدکننده قطعه روی آن راه اندازی می شود. او می گوید: به عنوان مثال یک مکانیک چطور می تواند بداند روغن موتوری که به اسم برند توتال در بازار عرضه می شود، اصل است یا تقلبی.

    بن بست خودروهای لاکچری در تعمیرگاه!

    به گفته نیک آیین، حاشیه سود تولید قطعات تقلبی برندهای خارجی بسیار بالاست و همین مسأله بازار پرسودی را ایجاد کرده هست. سودجویان این روزهای بازار خیلی راحت محصولی که تولیدش ٥٠٠ هزار تومان تمام می شود، ٥ میلیون تومان و حتی زیاد می فروشند.

    حاضریم قطعه را گران بخریم

    البته پرسشها این روزهای خودروهای لوکس به قیمت های نجومی آنها محدود نمی شود. آن گونه که دارندگان خودروهای لوکس می گویند، این روزها قطعات اورجینال در بازار نایاب شده است هست. در این میان، لوکس سوارها در حالی حاضرند قطعه مهم را چندین برابر قیمت واقعی بخرند تا از گزند خرابی های ناشی از استفاده قطعه تقلبی در امان بمانند که فروشندگان قطعه حاضر به فروش قطعه حتی به چند برابر قیمت واقعی آن هم نیستند.

    هزینه نگهداری خودروهای لوکس ١٢٠ تا ١٣٠ درصد زیاد شد. دارندگان خودروهای وارداتی که سهمی حدود ١,٦ درصدی از بازار کشور عزیزمان ایران را به خود تخصیص داده شده است د

    فربد زاوه، کارشناس صنعت ماشین که از مدافعان اقتصاد آزاد هست، در این باره می گوید: اینکه دولت بنا دارد ارزی به کالاهای لوکس تخصیص داده شده است ندهد، درست؛ ولی اینکه مردم را از کالایی که دوست دارند، مصرف کنند محروم کنیم درست نیست.

    او با بیان اینکه دولت باید شرایط واردات قطعه های خودروهای لوکس با ارز آزاد را تسهیل کند، ادامه داد: شاید کسی دوست دارد پورشه سوار شود و حاضر است هزینه این خواسته را هم بدهد، دلیلی ندارد که دولت مانع رسیدن او به خواسته اش شود.

    بن بست خودروهای لاکچری در تعمیرگاه!

    او با بیان اینکه اگر دولت اجازه واردات ماشین و قطعه های خودروهای لوکس را بر اساس ارز آزاد می داد، خیلی تصمیم عاقلانه تری بود تا اینکه واردات آن را ممنوع اعلام کند ، ادامه داد: هنگامی که کالایی کم باشد طبیعی است که بازار سیاه در کشور ایجاد شود و سودهای کلانی در جیب بعضی از افراد قرار گیرد.

    سرویس های دوره ای

    انجام سرویس های منظم و دوره ای آن هم جهت خودروهای گران قیمت و خاص، بسیار مهم است و باید بعد از هر کارکرد مشخصی که درون دفترچه ماشین ذکر شده است هست، انجام شود. ولی این خودروها اکثرا در کشور عزیزمان ایران نمایندگی خدمات بعد از فروش ندارند و مراکز تعمیرات تخصصی ماشین پایتخت، آن هم به صورت کاملا تجربی، سرویس های دوره ای را انجام می دهند.

    حتی بعضی از مالک های خودروهای لوکس ترجیح می دهند که ماشین مورد نظر را به هر شیوه ای شده است به دوبی بارگیری کنند و بعد از انجام سرویس های دوره ای دوباره به کشور عزیزمان ایران بازگردانند. ولی بعضی از معدود نمایندگی های خودروهای لوکس درون کشور نیز راحت ترین خدمات ممکن را به قیمت های فضایی در اختیار مشتری می گذارند؛ به عنوان مثال سرویس دوره ای جهت آلفارومئو جولیتا در حدود ٣ میلیون تومان جهت شما آب می خورد، این درحالی است که سرویس های دوره ای پورشه کاین و پانامرا ٨ سیلندر در حدود ٤ تا ٥ میلیون تومان است.

    نگهداری از رنگ خودرو

    هرچند که رنگ های باکیفیت و ضد خش خودروهای گران قیمت زیاد نیاز به مواظبت و نگهداری ندارد، ولی حفظ جلوه و کیفیت اولیه رنگ ماشین در درازمدت آن هم جهت ماشین لوکس و اشرافی کاری بسیار سخت هست. از سوی دیگر، خودروهای لوکس و اشرافی مدل پایین که مدت هاست به علت قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالاتر از حجم پیشرانه ٢٥٠٠ سی سی حالا به ستاره های خیابان های پایتخت تبدیل شده است اند، نیاز به نوعی بازسازی دارند. جدای از همه اینها، تصادفات سنگین خودروهای گران قیمت از دیگر معضلاتی است که ثروتمندان لوکس سوار با آن دست و پنجه نرم می کنند، آیا که حتی در صورت مهیا بودن قطعات یدکی و تعمیر مناسب و کاملا اصولی در نهایت این رنگ قسمت های آسیب دیده بدنه است که به ماشین مجروح جان دوباره می بخشد.

    هم اکنون در صورت مراجعه به بازار با مراکز تخصصی و حرفه ای رنگ ماشین مواجه می شوید که با تهیه مواد اولیه از خارج از کشور و مجهز بودن به کوره های رنگ گران قیمت و باکیفیت می توانند در نهایت به عالی ترین شکل ممکن ماشین شما را ترمیم کنند. این ترمیم ممکن است جهت یک سپر و گلگیر در حدود ٤ تا ٦ میلیون تومان فی بخورید که اگر رنگ ماشین شما به غیر از مشکی و سفید باشد، قیمت تمام شده است بسیار زیاد خواهد شد. در ضمن بد نیست مطلع باشید که قیمت یک دست پولیش و واکس کامل جهت خودرویی مانند مرسدس CLS یا پورشه پانامرا در حدود ٨ میلیون تومان در ارزان ترین حالت تمام خواهد شد؛ البته اگر خواهان نهایت کیفیت و دقت به همراه عالی ترین پولیش دنیا هستید!

    لاستیک

    تایر ماشین یکی از مهمترین قطعاتی است که باید در وقت معین اقدام به تعویض آن کرد. خوشبختانه در این مورد بازار تایر در کشورمان اوضاع خوبی دارد و به آسانی می توانید هر نوع تایر مناسب خودروتان را پیدا کنید، البته اگر ماشین شما بسیار خاص و نایاب نباشد. لاستیک های با کیفیت اوج و اغلب پهن و فاق کم از نشانه های تایرهای خودروهای گران قیمت است که با قیمت های اوج در بازار قابل خریداری هست. این تایرها از کشورهای ترکیه، آلمان، فرانسه، بریتانیا و خصوصا دوبی به کشورمان وارد می شود. تایرهای خودروهای لوکس با گارانتی کارکرد زیاد، ضمانتنامه کتبی و… به فروش می رسد و کمتر در بازار دیده می شود که نمونه های تقلبی قابل خریداری باشد. لاستیک های پهن این خودروهای گران قیمت کمتر قابل ترمیم است و اگر اهل تیک آف و سرعت اوج هستید، باید کمی هم به فکر قیمت های نجومی این تایرها باشید. قیمت یک جفت تایر نو و با کیفیت بالای پورشه کاین و پانامرا در حدود ٦ تا ٨ میلیون تومان هست. ضمن آنکه بازاری ها قیمتی بالغ بر ١٤ میلیون تومان را جهت مرسدس بنز S کلاس تازه عنوان می کنند. جهت خرید تایر SUVهای مطرح بازار نظیر لندکروز و پرادو نیز جهت هر جفت باید به ترتیب ٢ تا ٣ میلیون تومان دست به جیب شوید.

    تعویض روغن خودروهای لوکس چقدر آب می خورد

    یکی از معضلات خودروهای گران قیمت، هزینه های سرویس و نگهداری ماشین است که تعویض روغن در این مقوله مهمترین نقش را بازی می کند. به عبارت دیگر، کیلومترشمار ماشین جهت هر تعویض روغن و سرویس های دوره ای لحظه شماری می کند. حتما شنیده اید که تنها لامبورگینی هوراکان کشور عزیزمان ایران که در جزیره کیش مستقر هست، به همین علت مدتی است که زمینگیر شده است هست. روغن موتور این گونه خودروهای لوکس و گران قیمت به صورت مستقیم از امارات متحده عربی وارد کشور و بدون هیچ الگوی قیمت گذاری با توجه به نایاب بودن ماشین شما قیمت گذاری می شود.

    اگر مالک انواع پورشه یا مرسدس بنز هستید، قیمتی بین ٤ تا ٦ میلیون تومان را جهت تعویض روغن پیشرانه ماشین خود کنار بگذارید. این هزینه جهت مازراتی گرن توریسمو با دستمزد و همچنین تعویض فیلتر و… حدودا به ٥ میلیون تومان خواهد رسید. روغن مورد نیاز این گونه خودروها جهت هر لیتر در بازار بین ١٠٠ تا ١٥٠ هزار تومان فی می خورد که در حجم ٧ تا ١٠ لیتر با اجرت تعویض و سایر قطعاتی همچون فیلتر روغن و… قیمتی فضایی خواهد داشت.

    چقدر ماشین وارد کشور شد

    بررسی ها نشان می دهد از ابتدای سال ١٣٨٤ تا آخر اردیبهشت سال ١٣٩٧ بیش از ١٥ میلیارد و ٢٣٥ میلیون دلار ارز جهت واردات ٦٨٤ هزار دستگاه ماشین از کشور خارج شده است هست. سال گذشته میزان خروج ارز جهت واردات خودرویک میلیارد و ٨٣٨ میلیون دلار برآورد شد.

    آمارهای ارایه شده است از سوی گمرک نشان می دهد ماشین همواره در سال های گذشته یکی از اقلام مهم وارداتی در کشور است که در فهرست ١٠ کالای عمده وارداتی به کشور جای می گیرد. اگر تا پیش از این حمایت از تولید داخلی دستمایه اعمال ممنوعیت و دیوارهای بلند تعرفه ای جهت واردات این کالا بود، حالا مضیقه ارزی دستمایه اتخاذ چنین تصمیمی است.

    آن گونه که مسعود کرباسیان می گوید، ٦٣درصد خودروهای وارداتی، خودروهای بالای ٢٥٠٠ سی سی بود که ارزش آن به طور میانگین در سال های قبل حدود ٦٠٠ میلیون دلار بوده هست، در حالی که این رقم امسال به هفت میلیون دلار هم نمی رسد. با این حال، اوج و پایین کردن آمارهای گمرک نشان می دهد که سهم خودروهای ٢٥٠٠ سی سی آن قدری نیست که در تحول بازار ماشین کشور عزیزمان ایران به چشم بیاید.

    سهم خودروهای لوکس از بازار ایران

    بررسی هایی که پارسال به وسیله نهاد بخش شخصی صورت گرفت، نشان می دهد که کیک بازار ماشین کشور به ٦ بخش قیمتی متفاوت مشمول بر «کمتر از ٢٥ میلیون تومان»، «٢٥ تا ٥٠ میلیون تومان»، «٥٠ تا ٧٥ میلیون تومان»، «٧٥ تا ١٠٠ میلیون تومان»، «١٠٠ تا ١٢٥ میلیون تومان» و «بالای ١٢٥ میلیون تومان» تقسیم شده است هست. قسمت بزرگ این کیک ولی سهم خودروهای حاضر در بازه قیمتی ٢٥ تا ٥٠ میلیون تومان هست، به نحوی که در مجموع ١/ ٥٨ درصد از بازار ماشین کشور به آنها تعلق دارد. طبق گزارش اعلامی، در این بازه قیمتی ٣٣ مدل ماشین داخلی وجود دارد که بیشترین مشتریان را به خود تخصیص داده شده است داده هست. سهم بزرگ بعدی به خودروهای زیر٢٥ میلیون تومان رسیده، چه آنکه این بازه قیمتی با تنها ٤ مدل خودرو، ١/ ٢٩ درصد از بازار را در اختیار گرفته است.

    همچنین بازه قیمتی ٥٠ تا ٧٥ میلیون تومان که ٢٠ مدل ماشین در آن به چشم می خورد، توانسته ٨/ ٥ درصد از سهم بازار ماشین کشور را به دست بگیرد. در بازه قیمتی ٧٥ تا ١٠٠ میلیون تومان نیز هرچند ١٧ مدل ماشین وجود دارد، با این حال این بخش از بازار تنها ٢/ ٤ درصد سهم را به خود تخصیص داده شده است داده است.

    در این بازه قیمتی، فعلا مسابقه مهم بین خودروهای چینی برقرار هست؛ خودروهایی که زیاد آنها مونتاژ داخل به شمار می رود. ولی در بازه قیمتی ١٠٠ تا ١٢٥ میلیون تومان که تنها ٢/ ١ درصد از بازار ماشین کشور را به خود تخصیص داده شده است داده، ٧ مدل ماشین به چشم می آید و در نهایت بازه قیمتی بالای ١٢٥ میلیون تومان هم سهمی ٦/ ١ درصدی را تصاحب کرده هست. در این بازه قیمتی ٣٣ مدل انواع ماشین جا خوش کرده است که زیاد آنها مدل های وارداتی به شمار می رود.

    واژه های کلیدی: بازار | قطعات | ماشین | میلیون | واردات | وارداتی | در ماشین | خودروهای لوکس | خودروهای وارداتی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار