شناخت گروههای تروریستی ابوبکر البغدادی گروه تروریستی

شناخت: گروههای تروریستی ابوبکر البغدادی گروه تروریستی نیروهای عراقی سرکرده داعش استفاده آمریکایی آمریکا فرزند سوریه زندان

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی مسابقه استان‌ها در برداشت از آب زاینده‌رود ، جیره‌بندی آب در اصفهان چقدر جدی است؟

    بحران کم آبی در اصفهان و شهرستان‌های آن به مرز هشدار رسیده است و مسئولان این استان بر این عقیده هستند که بحث جیره‌بندی آب می‌تواند جدی باشد و باید سریعا به این

    مسابقه استان‌ها در برداشت از آب زاینده‌رود ، جیره‌بندی آب در اصفهان چقدر جدی است؟

    جیره بندی آب در اصفهان چقدر جدی است؟/ مسابقه استان ها در برداشت از آب زاینده رود

    عبارات مهم : استانی

    بحران کم آبی در اصفهان و شهرستان های آن به مرز هشدار رسیده است و مسئولان این استان بر این عقیده هستند که بحث جیره بندی آب می تواند جدی باشد و باید سریعا به این عنوان پیگیری شود.

    مردم اصفهان دغدغه بازگشت آب به زاینده رود را داشتند که خبر بحران آب کشاورزان اصفهان شنیده شد. مسئله کشاورزان هنوز حل نشده بود که خبر جیره بندی آب شرب اصفهان به گوش رسید. «بحران آب» و «خشکسالی» کلماتی هستند این روزها با نام اصفهان پیوند خورده هست؛ موضوعی که به گفته مسئولان در 50 سال اخیر بی سابقه بوده است و بارش اندک امسال هم کمکی به حل مسئله نکرد. با اینهمه کارشناسان معتقدند علت کم آبی، نه کم کردن باران، که سوءمدیریت بوده هست؛ چنانچه صورت هایی همچون پرویز کردوانی همین نگاه را دارند و می گویند ساخت صنایع بزرگ در محل های کم آب و همچنین ساخت سد بدون کارشناسی از دلایل بزرگ ایجاد بحران آب بوده است که یکی از نمونه های آن در استان اصفهان و همچنین کرمان اتفاق افتاده هست. نماینده اصفهان نیز همین اعتقاد را دارد و می گوید بحران آب در صدر پرسشها استان اصفهان است و باید گفت سوءمدیریت در این بخش بیداد می کند.

    با اینهمه کارشناسانی دیگر معتقدند جلوی مصرف بی رویه آب گرفته شده است است.

    مسابقه استان‌ها در برداشت از آب زاینده‌رود ، جیره‌بندی آب در اصفهان چقدر جدی است؟

    حسن عسکری مدیر هواشناسی چادگان در گفت وگو با رویداد۲۴، با اشاره به کم کردن برف و باران در ماه های اخیر نسبت به مدت مشابه، می گوید که در استان اصفهان امسال حدود 46 درصد کم کردن بارندگی داشتیم بنابراین نسبت به سال گذشته با 25 درصد کم کردن آب پشت سد مواجه بوده ایم ولی با تمهیداتی که اندیشیده شده، مواظبت جهت جلوگیری از مصرف بی رویه آب بسیار زیاده بوده هست.

    عسکری با بیان اینکه شهرستان چادگان کمترین میزان باران و کوهرنگ که منبع تغذیه زاینده رود هست، بیشترین بارش باران را داشته، می گوید اگر مصارف کشاورزی و چمن های سطح شهر و مصارف خانگی، کم تر و بهینه تر شود، دیگر نیازی به جیره بندی نخواهیم داشت.

    بحران کم آبی در اصفهان و شهرستان‌های آن به مرز هشدار رسیده است و مسئولان این استان بر این عقیده هستند که بحث جیره‌بندی آب می‌تواند جدی باشد و باید سریعا به این

    بر سر برداشت آب از زاینده رود مسابقه گذاشته اند

    عسکری همچنین به سیاست ها و اشتباهات انسانی در این بحران اشاره می کند و می گوید در دولت نهم و دهم، بحث دسترسی آب را از حالت کشوری به حالت استانی تبدیل کردند و همین اتفاق باعث شد بین استان ها یک مسابقه و مسابقه جهت برداشت آب از زاینده رود اتفاق بیفتد. استان های اصفهان، یزد و چهارمحال سه استانی هستند که از زاینده رود بیشترین آب را برداشت می کنند. همین اتفاق باعث شد یک مسابقه میان آن ها رخ دهد که هرکدام تلاش کنند بیشترین میزان آب را جهت استان خود از زاینده رود بردارند تا در نهایت میزان آب پشت سد زاینده رود به 22 درصد رسید.

    طرح برداشت آب از زاینده رود در دوره خشکسالی هم در حال اجراست

    مسابقه استان‌ها در برداشت از آب زاینده‌رود ، جیره‌بندی آب در اصفهان چقدر جدی است؟

    کاهش آب زاینده رود تا حدی بوده که عابدی نماینده اصفهان از احتمال نابودی 200 دِه در شرق استان اصفهان 200 خبر داده بود و گفته بود علت آن برداشت های غیرقانونی و بی رویه هست؛ موضوعی که عسکری نیز بر آن انگشت می گذارد و می گوید: متاسفانه این اتفاقات در دولت کنونی هم رخ می دهد. اکنون در طرح «بن-بروجن» چندین تن لوله آورده اند تا از زاینده رود به شهرهای بروجن آب ارسال کنند. این طرح اکنون چند ماه است که در حال اجرایی شدن است و این اتفاق در شرایطی صورت می گیرد که حدود 80 درصد آب زاینده رود از بین رفته و با حدود 20درصد آب، این طرح را اجرایی کرده اند. واقعا این عنوان جای پیگیری دارد و همین طرح خود باعث شدت یافتن بحران کم آبی در استان هست.

    احتمال جیره بندی آب در استان اصفهان وجود دارد

    بحران کم آبی در اصفهان و شهرستان‌های آن به مرز هشدار رسیده است و مسئولان این استان بر این عقیده هستند که بحث جیره‌بندی آب می‌تواند جدی باشد و باید سریعا به این

    داوود باتوانی مدیر آبفای چادگان نیز به عنوان کارشناس عنوان آب در منطقه به رویداد۲۴ می گوید در شهرستان چادگان، اصلا نمی توان بحث جیره بندی آب را مطرح کرد چراکه این شهر کنار سد واقع شده است است و اقناع مردم جهت جیره بندی آب بسیار سخت است و تقریبا می توانم بگویم این عنوان در شهر چادگان منتفی هست، در ضمن این شهر، شهری توریستی است و ویلاهای بسیاری در دهکده وجود دارد. ولی در شهر اصفهان این کار می تواند صورت بگیرد لیکن اصفهان از آب دور تر است و همین عنوان باعث می شود بحث جیره بندی آب مطرح شود.

    آنگونه که کارشناسان گفته اند برداشت غیرقانونی آب در مسیر انتقال یکی دیگر دلایل بحران آب هست. همچنانکه حیدرعلی عابدی می گوید آب از تونل اول کوهرنگ حرکت می کند تا به سد برسد و آن وقت سد باز می شود و به شهر سامان شهرکرد می رسد و از آنجا به سمت پل کله می رود از پل کله به بعد، آب نابود می شود و خشکسالی رخ می دهد، چون برداشت های زیاد و متعددی دارد از روی رودخانه انجام می شود.

    مسابقه استان‌ها در برداشت از آب زاینده‌رود ، جیره‌بندی آب در اصفهان چقدر جدی است؟

    باتوانی نیز می گوید اگر جهت آبی که به اصفهان انتقال یافته می شود، در مسیر انتقال اتفاقی رخ ندهد و از آب محافظت شود، می توان بحث جیره بندی را جهت اصفهان هم منتفی دانست.

    مدیر آبفای چادگان، با بیان اینکه ما جلسات بسیار زیادی را با مسئولان مربوطه استانی و کشوری در این خصوص برگزار می کنیم، خاطرنشان کرد: ما جلسات بسیار زیادی را با مسئولان در خصوص بحران کم آبی داریم و تصمیماتی هم اتخاذ شده است است که امیدواریم اتفاقات خوبی جهت استان رخ دهد و از این بحران به سلامتی بتوانیم عبور کنیم. اکنون میزان مصرف آب شرب در استان به 10 در لیتر در ثانیه رسیده هست.

    آبی جهت دادن به بخش کشاورزی نداریم

    باتوانی، ادامه داد: ما در چادگان مصرف آب جهت کشاورزی یا بخش صنعتی نداریم، یعنی آبی نیست که بخواهیم به این بخش تخصیص داده شده است دهیم و آب مصرفی ما جهت بخش خانگی هست. باید تاکید کنم که بحران آب بسیار جدی است و متاسفانه نه ملت و نه دولت این بحث را جدی نمی گیرند و زمانی متوجه می‎شویم که بی آبی جدی است و باید صرفه جویی کنیم که بسیار دیر شده است است و خدای نکرده شیر آب را باز می کنیم و می بینیم هیچ آبی نیست.

    بحث زیاد کردن قیمت آب مطرح شده است است

    باتوانی در آخر گفت: ما در مورد زیاد کردن قیمت آب تصمیم گیر نیستیم ولی ای کاش بودیم، ولی باید بگویم که بله حتی این بحث هم مطرح شده است هست.

    رویداد 24

    واژه های کلیدی: استانی | اصفهان | مسابقه | زاینده رود | بحران کم آبی | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار